GoTo
leer de kunst van het programmeren

de levels

Wat leuk dat je hier bent! We gaan op avontuur met GoTo dus maak je klaar voor een spannende reis. Het enige wat je nog hoeft te weten voor we vertrekken is hoe je GoTo moet besturen. GoTo heeft twee dingen nodig, namelijk een zender en een bericht. De zender is de computer of laptop waaraan GoTo verbonden is. Om GoTo te laten tekenen wil hij weten hoe hij dit moet doen. Daarom stuur je een bericht naar GoTo geschreven in een programmeertaal. De GoTo leerlijn bestaat momenteel uit drie levels, elk met een eigen programmeertaal. Nadat je de lessen hebt gevolgd kun je zelf aan de slag met GoTo en de specifieke programmeertaal.

Kies een van de levels om te beginnen:

Level 1

Scratch

Scratch is een programmeeromgeving die gebruik maakt van visuele scripting. Dit betekent dat je kan programmeren door middel van visuele voorgeprogrammeerde objecten. 
In Scratch gebeurt dit door gekleurde blokken aan elkaar te hangen.

Level 2

Processing

Processing is een programmeeromgeving ontwikkeld om te leren programmeren binnen de context van beeldende kunst. Processing wordt gebruikt door studenten, kunstenaars, designers, onderzoekers en hobbyisten om te leren programmeren of om prototype te maken.

Level 3

Python

Python is een programmeertaal ontwikkeld door de Nederlander Guido van Rossum. Deze programmeertaal is ontwikkeld op basis van BASIC met als doel zo snel en efficiënt mogelijk programmeren. Python is wereldwijd een van de meest gebruikte programmeertalen!

GoTo een programmeertaal aanleren?

Het is mogelijk om GoTo nieuwe talen aan te leren. Op het moment kent GoTo de bovenstaande programmeertalen.
Weet jij een programmeertaal die GoTo zou kunnen verstaan? Wij zijn benieuwd naar je resultaat.
Zou je deze met ons willen delen?
Deel je resultaat