STEAM challengekaarten

Een inspiratiebron voor open leersituaties met interessante uitdagingen

Bij STEAM draait het om uitdagingen. Je herkent een probleem en met de juiste kennis, vaardigheden en houding los je het op. Maar waar vind je die uitdaging? In de STEAM Challengekaarten! 60 suggesties om open leersituaties te creëren waarin kinderen alles kunnen leren over Science, Technology, Engineering, Arts en Mathematics. Tijdens het doorlopen van deze kaarten ligt de focus op het leerproces en niet op het eindproduct.

Client

Heutink

De eerste stap richting ontwerpend leren

Hoe creëer een goed ontwerpproject? En hoe zorg jij er als leerkracht voor dat je ruimte houdt voor eigenaarschap en creativiteit zonder de controle te verliezen? Voor onze partner Heutink ontwikkelden wij de STEAM challengekaarten die zowel leerkracht als leerling helpt bij hun eerste stappen als ontwerper. De challengekaarten vertellen de verhalen van personages die voor een uitdaging staan en de hulp van een stel ontwerpers goed kunnen gebruiken. Door middel van tips, mogelijke oplossingsrichtingen, materiaalsuggesties en een uitgewerkt Groow-proces krijg jij als leerkracht de middelen om jouw klas mee te nemen op een educatief avontuur.

GELEVERDE DIENSTEN

Grafisch ontwerp

Product strategie

Design research

Design-based leren expertise

Wil je meer weten? Of een eigen project starten?

neem contact op