Verkrijgbaar vanaf 10 september 2018

Maak van leren een avontuurlijke beleving

Beschikbare versies: basisscholen, middelbare scholen & hoger

Hoe creëer jij als leerkracht meer ruimte voor eigenaarschap, creativiteit, en probleemoplossend vermogen in je lessen? Leren wordt namelijk veel leuker en avontuurlijker als je zelf mag gaan ontdekken. Maar hoe pak je dat nou aan zonder het overzicht kwijt te raken in je klas? GroOw is speciaal ontwikkeld om ontwerpend leren in het onderwijs toe te passen, zodat jij samen met jouw leerlingen van leren een avontuurlijke beleving kan maken.

Leren als een ontwerper

Een ontwerper leert door in een open proces gestructureerd van een vraag naar een oplossing te werken. Dit noemen we ‘Design Thinking’: een methode die je leert denken in mogelijkheden en op verschillende manieren houvast biedt gedurende dit proces. GroOw is daardoor uitermate geschikt om meer vrijheid in het leerproces te geven, zonder daarbij de regie te verliezen.

Wat is Groow?

GroOw ondersteunt leerkracht en leerling bij het ontwerpen van een project of les door stapsgewijs van het vertrekpunt (vraag) af te reizen naar het eindpunt (oplossing).  

De fysieke GroOw-toolkit helpt je deze reis op te delen in (5) verschillende ontwerpstappen. Binnen die ontwerpstappen is er keuze uit (40) verschillende activiteiten die inhoudelijke invulling geven aan de reis. Hiermee wordt ontwerpend leren tastbaar en geeft het ruimte voor verschillende vaardigheden en leerstijlen.

Op het digitale GroOw-platform vind je leerzame uitleg over alle ontwerpstappen en activiteiten. Daarnaast is het gevuld met gepersonaliseerde tutorials en oefenprojecten zodat iedereen vanuit zijn/haar eigen niveau kan instappen.

GrooW in gebruik

GroOw kan overal ingezet worden waar ontworpen wordt. Waar een leerling GroOw gebruikt bij het ontwerpproces van een werkstuk, spreekbeurt of profielwerkstuk gebruikt de leerkracht GroOw bij het samenstellen van vakoverstijgende projecten en dynamische thema-introducties.

Tijdens de les houdt de leerkracht structuur en overzicht binnen de klas. Terwijl leerlingen de ruimte krijgen om te experimenteren, óf zelfs hun eigen les te ontwerpen. Het hebben van eigenaarschap over eigen project biedt vrijheid voor verschillende typen van leren (denkers en doeners) en zorgt ervoor dat het leren pas écht start.

Zelf aan de slag

Alle ontwerpstappen en activiteiten zijn op het platform uitgelegd d.m.v. pakkende video’s en teksten. De tutorials en oefenlessen ondersteunen je  bij het eigen maken van GroOw. Maar wil je echt vertrouwd raken met de didactiek van ontwerpend en onderzoekend leren dan bieden wij start-trainingen aan. Hierin ga je zelf de activiteiten ervaren en leer je hoe je GroOw veelzijdig kunt inzetten naar niveau en type leerling. Dit is geschikt gemaakt voor alle niveaus van onderwijs (PO, VO, SO, MBO, HBO en WO).

BENIEUWD NAAR DE MOGELIJKHEDEN VOOR JOU?

VRAAG EEN DEMO AAN

specificaties & prijzen

Losse toolkit 

Verkrijgbaar vanaf 10 september 2018

Wat krijg je:

Toolkit met

5 ontwerp-stap tokens (van iedere stap 3)

40 acitivteiten tokens

1 Vertrek en eindpunt tokens

8 emotie tokens

3 checkpunt tokens

3 Herhaal tokens

1 account voor het Platform

(extra accounts los bestelbaar)

early bird prijs

€99

Pro platform

Verkrijgbaar vanaf 10 september 2018

Wat krijg je:

Uitbreiding van het platform op eigen wensen.

Zoals bijvoorbeeld:

Portfolio opbouwen

Beoordelingen toevoegen

Integratie met andere systemen

op aanvraag

dit product is ontwikkeld door